JÄTÄTKÖ HUOMIOTTA KOIRASI LAJITYYPILLISET TARPEET KUTEN LIIKUNNAN, LEIKIN, LAUMAN JA REVIIRIN?

 


JÄTÄTKÖ HUOMIOTTA KOIRASI LAJITYYPILLISET TARPEET KUTEN LIIKUNNAN, LEIKIN, LAUMAN JA REVIIRIN?



Koirani arvostaa eri asioita kuin minä ja ajattelee koiramaisesti kun minä taas ajattelen ihmiselle tyypillisesti asioista. Koirani on älykäs eläin, joka on sopeutunut elämään minun kanssani kummallisuuksistani huolimatta.

Bono elää hetkessä ja vaistojensa avulla. Vaistotessaan liikettä hän saattaa rynnätä haukkuen tutkimaan asian. Hän on tarkka reviiristään. Koirat elävät hetkessä ja reagoivat tilanteisiin vaistojensa ja ihmisiltä ja toisilta eläimiltä oppimiensa sääntöjen mukaan.


Ymmärrä koiraasi koirana

Vaikka minusta tuntuu että Bono ymmärtää puhetta ja sanojen merkityksiä ei hän niitä samalla tavalla ymmärrä kuin minä. Opin joka päivä siitä mikä Bonolle on tärkeää. Takaa-ajo, repiminen ja lelujen puistelu on hänelle tärkeää saalistuskäyttäytymistä ja tuo iloa kun minä leikin hänen kanssaan noita leikkejä. Hän on koira isolla K:lla, jolla on ihan omat tunteensa ja tapansa kommunikoida.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mikä on omistajien mielestä parasta heidän koirassaan

VANHAN KOIRAN ELÄMÄNLAADUN PARANTAMINEN

Mitä ihminen voisi tehdä paremmin jotta koirat saisivat olla koiria?